Зайчикова Тетяна Вікторівна

Деталі
Перегляди: 12139

Основна інформація

altЗайчикова Тетяна Вікторівна

Кандидат психологічних наук, доцент, посада – доцент кафедри соціальної психології та психотерапії.

Дата народження: 08.11.1978 р. 

Викладає наступні дисципліни: «Організаційна психологія», «Психологія стресу», «Психологія емоційного вигорання», «Гендерна психологія», спецкурс «Гештальт-терапія».

Поле наукових інтересів: організаційна психологія, психологія стресу, синдрому «професійного вигорання», емоційного інтелекту, психотерапія, гештальт-терапія, арт-терапія, гендерна психологія тощо.  

Біографічні дані

Зайчикова  Т.В. народилася 8.11.1978 р. у місті Києві. 

Освіта: закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова з відзнакою та здобула вищу освіту за спеціальністю «Психологія» (1995-1999 рр.).

Без відриву від виробництва у 2005 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Соціально-психологічні детермінанти синдрому «професійного вигорання» у вчителів» та отримала вчений ступінь кандидата психологічних наук.

У 2011 році отримала вчене звання доцента кафедри практичної психології та психотерапії.

 

Етапи професійної кар’єри: З 1999 р. по 2007 р. працювала на посаді молодшого наукового співробітника (1999-2001 рр.), наукового співробітника (2001-2003 рр.), старшого наукового співробітника (2003-2007 рр.) лабораторії організаційної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України. З 1999 р. по 2002 р. працювала в гімназії «Академія» м. Києва на посаді психолога та викладача спецкурсу «Основи психології» за сумісництвом. З 2003 р. по 2007 р. працювала на кафедрі педагогіки вищої школи та прикладної психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України на посаді старшого викладача (2003-2004 рр.), доцента (2004-2007 рр.).

 

З 2005 р. по теперішній час працює в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова на посаді старшого викладача за сумісництвом (2005-2006 рр.), доцента за сумісництвом (2006-2007 рр.), доцента за основним місцем роботи (2007-2008 рр.) кафедри практичної психології Інституту педагогіки і психології, (2008-2011 рр.) на посаді доцента кафедри практичної психології та психотерапії Інституту соціології, психології та управління, з 2011 р. по теперішній час працює на посаді доцента кафедри соціальної психології та психотерапії Інституту соціології, психології та управління.

 

Учасник міжнародного проекту «Профілактика і подолання синдрому «професійного вигорання» та здійснення успішної кар’єри жінок та чоловіків у закладах середньої освіти» (Канадсько-Український ґендерний фонд, 2003-2004 рр.).

Учасник міжнародних та європейських психологічних форумів і конгресів – IIX Європейського конгресу з психології (Австрія, Відень, 2003 р.), XI Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Португалія, Лісабон, 2003 р.), XXVIII Міжнародного конгресу з психології (Китай, Пекін, 2004 р.), XII Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Туреччина, Стамбул, 2005 р.), IX Європейського конгресу з психології (Іспанія, Гранада, 2005 р.), IX Європейської конференції з організаційної психології та психології здоров’я (Німеччина, Дрезден, 2005 р.), Міжнародної конференції з поведінкової економіки та економічної психології (Франція, Париж, 2006 р.), XXVIII Міжнародного конгресу з прикладної психології (Греція, Афіни, 2006 р.), X Європейського конгресу з психології (Чехія, Прага, 2007 р.), XIII Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Швеція, Стокгольм, 2007 р.) тощо.

Наукові здобутки

Автор та співавтор 103 наукових робіт (90 д.а.) з проблем організаційної психології, психотерапії, психології стресу, синдрому «професійного вигорання», емоційного інтелекту тощо. Автор, співавтор та науковий редактор 4 навчальних посібників рекомендованих Міністерством освіти і науки України, 5 навчально-методичних посібників та 8 навчальних програм. Стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих вчених (2003-2005 рр.).

Основні роботи:

1. Синдром "професійного вигорання" та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки, Т.В.Зайчикової – 2 вид., перероб і доп. - К.: Міленіум, 2006. – 368 с. (Гриф МОН України).

2. Зайчикова Т.В. Технологія профілактики та подолання синдрому «професійного вигорання» в організаціях. Розділ 8. // Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. Л. М. Карамушки. – К.: Фірма «ІНКОС», 2005. – С. 274-298. (Гриф МОН України).

3. Зайчикова Т.В. Технології практичної психології щодо подолання професійного вигорання майбутніх фахівців системи «людина-людина» // Практична психологія в системі вищої освіти: теорія, результати досліджень, технології: колективна монографія / За редакцією проф. Н.І. Пов’якель // Авт. кол. кафедри практичної психології та психотерапії: Н.І. Пов’якель, П.В. Лушин, Т.В. Бушуєва, Т.В. Зайчикова та ін. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. – С. 313–324.

4. Зайчикова Т.В. Профілактика та подолання синдрому "професійного вигорання" у вчителів: соціально-психологічні та гендерні аспекти. Навчальна програма / За наук. ред. Карамушки Л.М. – К.: Міленіум, 2004. – 24 с.

5. Зайчикова Т.В. Діагностика та профілактика синдрому професійного вигорання у вчителів: Методичні рекомендації. – К.-Рівне, 2003. – 24 с.

Розробила та видала 8 типових програм з таких дисциплін як: «Психологія стресу» (видана у 2005 р., перевидана у 2008 р. та 2009 р.), «Психологія управління» (у співавторстві із Зубалій Н.П., видана у 2005 р.), «Психологія управління персоналом» (видана у 2006 р., перевидана у 2008 р. та 2009 р.), спецкурс «Синдром вигорання: профілактика та подолання» (видана у 2006 р., перевидана у 2007 р., 2008 р. та 2009 р.), «Психологія управління в освітніх організаціях» (видана у 2007 р.), «Гендерна психологія» (у співавторстві із Пов’якель Н.І., Сідун О.Ю., видана у 2007 р., перевидана у 2008 р. та 2009 р.), спецкурс «Гештальт-терапія» (видана у 2007 р.), «Психологія управління» (видана у 2008 р.).  

Викладає наступні дисципліни: «Організаційна психологія», «Психологія стресу», «Психологія емоційного вигорання», «Гендерна психологія», спецкурс «Гештальт-терапія».  

З означених дисциплін видано 4 навчальних посібника рекомендованих Міністерством освіти і науки України: 1) Основи психолого-управлінського консультування: Навч. посіб. / Л.М.Карамушка, Н.Л.Коломинський, М.В.Войтович та ін.; За наук. ред Л.М.Карамушки. – К.: МАУП, 2002. – 136 с.; 2) Синдром "професійного вигорання" та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки, Т.В.Зайчикової – К.: Міленіум, 2004. – 264 с.; 3) Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. Л. М. Карамушки. – К.: Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.; 4) Синдром "професійного вигорання" та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамушки, Т.В.Зайчикової – 2 вид., перероб і доп. - К.: Міленіум, 2006. – 368 с.  

Також з означених дисциплін видано 4 навчально-методичних посібника: 1) Карамушка Л.М., Зайчикова Т.В. Синдром "професійного вигорання" у вчителів: гендерні аспекти. – К.: Міленіум, 2003. – 40 с.; 2) Зайчикова Т.В. Діагностика та профілактика синдрому професійного вигорання у вчителів: Методичні рекомендації. – К.-Рівне, 2003. – 24 с.; 3) Зайчикова Т.В. Профілактика та подолання синдрому "професійного вигорання" у вчителів: соціально-психологічні та гендерні аспекти. Навчальна програма / За наук. ред. Карамушки Л.М. – К.: Міленіум, 2004. – 24 с.; 4) Карамушка Л.М., Зайчикова Т.В. та ін. Комплекс методик для діагностики синдрому "професійного вигорання" у вчителів. – К.: Міленіум, 2004. – 24 с.;

Учасник міжнародного проекту «Профілактика і подолання синдрому «професійного вигорання» та здійснення успішної кар’єри жінок та чоловіків у закладах середньої освіти» (Канадсько-Український ґендерний фонд, 2003-2004 рр.).

Учасник міжнародних та європейських психологічних форумів і конгресів – IIX Європейського конгресу з психології (Австрія, Відень, 2003 р.), XI Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Португалія, Лісабон, 2003 р.), XXVIII Міжнародного конгресу з психології (Китай, Пекін, 2004 р.), XII Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Туреччина, Стамбул, 2005 р.), IX Європейського конгресу з психології (Іспанія, Гранада, 2005 р.), IX Європейської конференції з організаційної психології та психології здоров’я (Німеччина, Дрезден, 2005 р.), Міжнародної конференції з поведінкової економіки та економічної психології (Франція, Париж, 2006 р.), XXVIII Міжнародного конгресу з прикладної психології (Греція, Афіни, 2006 р.), X Європейського конгресу з психології (Чехія, Прага, 2007 р.), XIII Європейського конгресу з психології праці та організаційної психології (Швеція, Стокгольм, 2007 р.) тощо.